Berichten over Woningbouw

Gerine Hartog
    Door Gerine Hartog op 5 april 2024 om 16:42

Flexibiliteit in wonen

We horen van steeds meer situaties waarin starters bij hun ouders moeten blijven wonen of alleenstaanden die geen huis kunnen kopen omdat de prijzen te hoog zijn. Ook blijft de wachttijd voor sociale huurwoningen hoog. Hier moeten we iets aan doen.

Lees meer over "Flexibiliteit in wonen"
  2. nieuwbouw.jpg
    Alma Broekmaat
    Door Alma Broekmaat op 15 maart 2024 om 19:57

Wonen is bouwen aan gemeenschappen

Jongeren wonen noodgedwongen bij hun ouders omdat ze geen betaalbaar huis kunnen vinden. Ouderen zitten vast in hun te grote huis omdat er te weinig seniorenwoningen zijn. Voor alleenstaande starters is het onmogelijk om een huis te kopen. De wachttijd voor sociale huurwoningen is inmiddels gestegen tot acht jaar.

Als je dit zo leest lijkt het alsof wonen de afgelopen jaren een onderschikt onderwerp is geweest in Bunschoten. Hoe kan het dat er zoveel mensen zitten te wachten op een geschikt en betaalbaar huis?

Lees meer over "Wonen is bouwen aan gemeenschappen"

Labels:

3. eemdijkoost.png
    Gerine Hartog
    Door Gerine Hartog op 30 juni 2022 om 16:11

ChristenUnie bevraagt plannen Eemdijk-Oost

Bij de plannen over de nieuwbouw in Eemdijk hebben we enkele vragen gesteld in de gemeenteraad. De ChristenUnie is na beantwoording niet gerust op het geheel. De wethouder gaf in sommige antwoorden aan om te “streven naar” en “zo veel mogelijk”.

gerine - 1

Lees meer over "ChristenUnie bevraagt plannen Eemdijk-Oost"