Zorgen om beschikbaarheid medicijnen in avonduren en het weekend

apotheek.jpgwoensdag 04 november 2020 21:08

De afgelopen raadsvergadering hebben we het college vragen gesteld over de beschikbaarheid van medicijnen in de avonduren en het weekend voor onze inwoners. In de media was namelijk te lezen dat Het Zilveren Kruis het voornemen heeft om samenwerking met Dienstapotheek Amersfoort stop te zetten.

We stelden in de raad de volgende vragen:

De ChristenUnie maakt zich zorgen over de berichtgeving in de kranten en sociale media over beschikbaarheid van medicijnen in de avonduren en het weekend voor onze inwoners. Het Zilveren Kruis heeft het voornemen om de samenwerking met de Dienstapotheek Amersfoort per 1 januari stop te zetten. Het bestuur van Apothekers Coöperatie Eemland vreest dat patiënten (onze inwoners)  op deze tijdstippen naar Utrecht moeten voor hun medicatie. Er is een brief gezonden naar alle burgemeesters in onze regio met de vraag of zij zich willen inzetten voor de dienstapotheek Eemland.

Vraag 1: Bent u het met ons eens dat het zeer onwenselijk is als onze inwoners naar Utrecht moeten voor medicatie?

Vraag 2: Heeft u al een plan wat u gaat ondernemen om de beschikbaarheid van medicijnen toch in Amersfoort te houden?

Vraag 3: Hoe kan het dat verzekeraars ons vaker voor het blok zetten met nare ideeën?  Daarmee bedoelen wij de patiëntenstop bij de huisartsen.

De beantwoording van het college is te bekijken via de volgende link: https://bunschoten.notubiz.nl/vergadering/667383/Gemeenteraad%2029-10-2020