ChristenUnie zorgt voor nieuwe bestemming vissenkunstwerk

vissenrotonde.pngwoensdag 29 april 2020 21:02

Eind februari werd bekend dat het college de kunstenaar Stef Vedder had opgedragen zijn vissenkunstwerk van de rotonde bij de Kleine Pol te verwijderen. De kunstenaar was hierover hevig teleurgesteld en ook veel inwoners vonden dit besluit jammer. Het kunstwerk is acht jaar geleden gemaakt op initiatief van Stef Vedder en in samenwerking met een aantal inwoners en bedrijven van Bunschoten en is een begrip geworden in het dorp.

Tijdens de raadsvergadering van maart heeft de ChristenUnie het college gevraagd waarom het kunstwerk moest verdwijnen en of er een mogelijkheid was om het kunstwerk te behouden. Het college was hier niet toe bereid.

De ChristenUnie is daarom zelf op zoek gegaan naar een alternatieve locatie voor het kunstwerk. Deze is gevonden bij woon- en zorgcentrum De Haven in Bunschoten. Directeur Paul Sneep was direct bereid om te kijken naar een mogelijkheid voor een nieuwe plaats voor het kunstwerk tussen de nieuwe huizen van Op de Ree.

Met de kunstenaar Stef Vedder is afgesproken dat het kunstwerk gerestaureerd zal worden en in nieuwe vorm een plaats krijgt bij woon- en zorgcentrum de Haven.

De ChristenUnie Bunschoten is blij dat deze oplossing gevonden is en het kunstwerk, wat met medewerking van inwoners van Bunschoten gemaakt is, zo een nieuwe plaats kan krijgen. Een stuk cultuur blijft zo behouden!

Reacties op 'ChristenUnie zorgt voor nieuwe bestemming vissenkunstwerk'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.