ChristenUnie stelt schriftelijke vragen over voortbestaan Cultuurplatform

Pieter - kleur.jpg
Door Pieter de Vos op 16 september 2024 om 16:09

ChristenUnie stelt schriftelijke vragen over voortbestaan Cultuurplatform

Afgelopen weekend hebben we kunnen genieten van de mooie Kunstroute in ons dorp. Prachtig om te zien hoeveel creatieve inwoners wij hebben en welke mooie kunstwerken zij maken! Deze kunstroute en andere culturele activiteiten worden georganiseerd door het Cultuurplatform. Het voortbestaan van het Cultuurplatform blijkt echter onzeker.

Het bestuur van het Cultuurplatform heeft na de Kunstroute van afgelopen weekend bekend gemaakt dat zij zal aftreden en dat er geen opvolgers zijn die het werk overnemen.

Het bestuur van het Cultuurplatform steekt veel werk in de organisatie van diverse activiteiten. Helaas hebben ze het gevoel dat het gemeentebestuur cultuur minder hoog in het vaandel heeft staan en niet erg bereid is hiervoor middelen vrij te maken. Zo werd de uitbreiding van het museum niet gesteund door een deel van de gemeenteraad, waardoor deze niet doorging. Ook is een tekort aan vrijwilligers mede de oorzaak dat er geen opvolgers voor het bestuur gevonden zijn.

De ChristenUnie vindt het belangrijk dat het platform zich gesteund weet door de gemeente en dat het opgebouwde werk niet verloren gaat. Daarom stelden wij over deze situatie schriftleijke vragen aan het College.

Lees hier de schriftelijke vragen die Pieter de Vos namens de ChristenUnie gesteld heeft aan het college.

Labels: