ChristenUnie stelt schriftelijke vragen over toekomst Vogelpad 1

IMG_6617.jpgwoensdag 05 mei 2021 21:18

De ChristenUnie bracht in april een werkbezoek aan het Christelijk Kindcentrum Bunschoten (voorheen Peuterhof), wat gevestigd is aan het Vogelpad 1. Tijdens dat gesprek hoorden we van de zorgen die het bestuur heeft over de huisvesting van het CKCB aan het Vogelpad 1. Deze lijkt niet toekomstbestendig.

In de raadsvergadering van maart heeft de gemeenteraad het nieuwe huisvestingsplan voor de scholen vastgesteld. Daarbij kwam ook de locatie van het CKCB ter sprake en de coalitiepartijen dienden hierover een motie in dat er een visie op deze locatie gemaakt moest worden waarbij een zo hoge mogelijke opbrengst het uitgangspunt moest zijn.

Als ChristenUnie hebben we tegen deze motie gestemd om de volgende redenen:

• Het bleek niet duidelijk dat het college met de huurders van het Vogelpad in gesprek was geweest en dat dit uitgangspunt hen zou overvallen
  • Optimalisatie van de opbrengst moet geen doel op zich zijn en dus ook geen uitgangspunt in de te vormen visie

Tijdens ons werkbezoek aan het CKCB bleek dat er veel onrust was naar aanleiding van deze motie en het IHP. De ChristenUnie heeft daarom aan het college schriftelijke vragen gesteld naar het proces en de betrokkenheid van de huurders hierbij en we zijn in afwachting van de antwoorden daarover. Kijk hieronder voor de vragen.

TitelBestandsgrootteMIME-type
Schriftelijke vragen Locatie Vogelpad 1.docx32,4 kBapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documentdownload

Reacties op 'ChristenUnie stelt schriftelijke vragen over toekomst Vogelpad 1'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.