Bijdrage ChristenUnie bij motie burgemeestersprocedure

Peter Nagel
Door Peter Nagel op 31 mei 2024 om 10:10

Bijdrage ChristenUnie bij motie burgemeestersprocedure

Tijdens de raadsvergadering van 30 mei dienden de raadsfracties gezamenlijk een motie in. Met deze motie sprak de gemeenteraad uit graag met de Commissaris van de Koning in gesprek te gaan om te kijken of de procedure om te komen tot een nieuwe burgemeester sneller weer hervat kan worden.

In de raadsvergadering sprak Peter Nagel namens de ChristenUnie de volgende bijdrage bij de motie uit:

'Voorzitter, voor met name de Vertrouwenscommissie was het maandag een verrassing dat de Commissaris van de Koning meedeelde dat de procedure om te komen tot de benoeming van een nieuwe burgemeester was gestopt. Het is teleurstellend dat er onvoldoende geschikte kandidaten waren om de procedure voort te zetten. Naast de teleurstelling hebben we begrip voor het besluit van de Commissaris. Wij gaan ervan uit dat de Commissaris het beste voor heeft met Bunschoten en er daarom bij onvoldoende geschikte kandidaten wordt gestopt met de procedure. Echter het tempo van het vervolgtraject verbaast ons. Waarom wordt er een jaar gewacht?  Wij zouden graag in overleg met de Commissaris willen treden om de procedure in de tweede helft van dit jaar weer op te starten. Hiervoor dienen we raadsbreed de volgende motie in.'

Labels: ,