Geen dure parkeergarage bij Visrokersplein

Peter Nagel
Door Peter Nagel op 8 februari 2023 om 20:42

Geen dure parkeergarage bij Visrokersplein

Het was goed dat er onderzoek gedaan is naar de haalbaarheid en kosten van een parkeergarage onder het Visrokersplein. We willen allemaal dat het verkeersprobleem in het centrum wordt opgelost. Maar niet tegen elke prijs.

In de raadsvergadering gaf Peter Nagel namens de ChristenUnie aan dat het bedrag van 4,3 miljoen wat de gemeente Bunschoten zou moeten betalen voor een parkeergarage waardoor er 70 extra plekken bij komen veel te fors is. Dat is ruim 60.000 euro per parkeerplek. Bovendien zorgt deze uitbreiding van 70 plekken niet voor een oplossing van het parkeerprobleem op de zaterdag.

In feite doen we deze investering dan alleen om de Lidl in het centrum te houden. Als de supermarkt op een andere plek zou zitten, zou de parkeerdruk afnemen.

Daarnaast is een dergelijk project erg risicovol en is de kans aanzienlijk dat het uiteindelijk duurder uitpakt. Voor de ChristenUnie genoeg reden om tegen dit voorstel te stemmen.

Labels: ,