Teleurgesteld in de hele gang van zaken

hart voor Bunschoten_squaredonderdag 28 november 2019 18:06

Tijdens de bijzondere raadsvergadering heeft de nieuwe coalitie het coalitieakkoord gepresenteerd en zijn de wethouders geïnstalleerd. Voor de ChristenUnie een bittere pil, gezien de breuk van het vorige college en het feit dat we nu buitenspel gezet zijn.

Tijdens de raadsvergadering hebben we teruggeblikt op de breuk van het vorige college en hebben we het coalitieakkoord besproken. Als ChristenUnie zijn we erg teleurgesteld in de hele gang van zaken. We vinden dat onduidelijk is waarom de VVD het vertrouwen in de ChristenUnie heeft opgezegd aangezien het coalitieakkoord niet vernieuwend is. Ook de manier waarop we als grootste partij door alle andere partijen buitenspel zijn gezet vinden we onfatsoenlijk. Daarom hebben we als fractie tegen de wethoudersformatie gestemd.
We gaan het nieuwe college op een positieve maar kritische manier volgen. Vanuit de oppositie zullen we ons als ChristenUnie blijven inzetten voor ons mooie dorp op dezelfde manier waarop we dat altijd gedaan hebben: dienstbaar, met een groot hart voor onze inwoners, het oog gericht op de ander en op onze Hemelse Vader.

HIer de volledige reactie van de ChristenUnie op het coalitieakkoord en op de wethoudersformatie.