Gemeentebegroting goedgekeurd onder lastige politieke situatie

Voorkant begroting.jpgwoensdag 13 november 2019 21:43

De gemeenteraad besprak op donderdag 7 november de begroting voor de jaren 2020 t/m 2023. Deze werd door alle partijen goedgekeurd.

Het was een bijzondere vergadering, gezien de politieke situatie. Als ChristenUnie hebben we benoemd dat we blij zijn met de begroting zoals die werd voorgesteld. Het gaat financieel goed met Bunschoten, zeker als je dat vergelijkt met omliggende gemeenten. We kunnen als gemeente een sluitende begroting maken, zonder ingrijpende bezuinigingsmaatregelen zoals het verhogen van de OZB toe te passen. Als ChristenUnie zijn wij daar erg blij mee!

Tegelijk hebben we ook benoemd dat het bespreken van deze begroting voelt als een wassen neus, gezien de politieke situatie. We spreken nu iets af, maar als er een nieuwe coalitie aantreedt, kan alles anders worden. We hebben de wens uitgesproken dat dit nieuwe college er snel komt, zodat aan deze onzekere periode spoedig een einde komt en we ons bezig kunnen houden met alle politieke uitdagingen die er liggen.

Lees hier de volledige bijdrage van de ChristenUnie als reactie op de begroting.

20191107 Bijdrage bij begroting .pdf33,2 kBapplication/pdfdownload