ChristenUnie organiseert Inspiratieavond over Wonen in Bunschoten

CU-Logo-Bunschoten-RGB-SocialMediaPF.png
Door ChristenUnie Bunschoten op 6 maart 2024 om 20:58

ChristenUnie organiseert Inspiratieavond over Wonen in Bunschoten

Jongeren wonen noodgedwongen bij hun ouders omdat ze geen betaalbaar huis kunnen vinden. Ouderen zitten vast in hun te grote huis omdat er te weinig seniorenwoningen zijn. Voor alleenstaande starters is het onmogelijk om een huis te kopen. De wachttijd voor sociale huurwoningen is inmiddels gestegen tot acht jaar.

Deze uitdagingen herkennen we allemaal: we hebben een tekort aan passende en betaalbare woningen, ook in Bunschoten.

De gemeenteraad gaat de komende maanden bezig met het vaststellen van de woonvisie. In die visie wordt bepaald aan welke woningen er de komende jaren behoefte is. Zo wordt er vastgesteld voor welke doelgroepen er gebouwd moet worden, wat voor type woningen er nodig zijn en welke maatregelen er getroffen kunnen worden om te zorgen dat de woningen bij de mensen terecht komen die ze nodig hebben.

Op donderdagavond 14 maart houdt de ChristenUnie daarom een Inspiratieavond om samen na te denken over dit onderwerp. Voor deze inspiratieavond zijn alle inwoners van Bunschoten van harte uitgenodigd!

Graag hoort de ChristenUnie welke woonwensen er zijn onder de inwoners. Ook zijn we op zoek naar creatieve ideeën: hoe kunnen we snel bouwen, welke lege stukken grond moeten we bebouwen, welke nieuwe type woningen zouden geschikt zijn voor ons dorp en welke maatregelen kunnen we nemen om de huizen betaalbaar te krijgen.

De avond start om 20:00 uur en wordt gehouden in restaurant de Mandemaaker. Rond 21:30 uur wordt de avond afgesloten met een hapje en drankje.

Alle inwoners van Bunschoten die dit onderwerp een warm hart toedragen, of een goed idee over wonen hebben en met ons mee willen denken zijn van harte welkom!

Labels: