Afscheid van Jef Landman na bijna 40 jaar inzet voor de partij!

Afscheid Jef Landman (breed).jpg
Alma Broekmaat CU-Logo-Bunschoten-RGB-SocialMediaPF.png
Door Alma Broekmaat, ChristenUnie Bunschoten op 12 november 2022 om 17:03

Afscheid van Jef Landman na bijna 40 jaar inzet voor de partij!

Na bijna 40 jaar inzet voor de partij in verschillende functies, droeg Jef Landman zijn voorzittershamer over aan Peter Nagel en beëindigde hij zijn werkzaamheden voor de ChristenUnie. Met grote dankbaarheid werd er een warm afscheid voor hem georganiseerd.

Na de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 vond Jef dat het na 14 jaar tijd was om te stoppen als voorzitter van de afdeling in Bunschoten.

Tijdens de ALV werd er een afscheid voor hem georganiseerd en werd er uitgebreid stil gestaaan bij al het werk wat Jef voor het GPV en de ChristenUnie heeft gedaan.

Jef raakte als  jonge veertiger betrokken bij het GPV en werd raadslid in Bunschoten. Na een aantal periodes, toen Jef besloot dat het genoeg was geweest, werd hij gevraagd om toch nog door te gaan en de fusie van het GPV en de RPF in Bunschoten te begeleiden. Samen met Arend Koelewijn werd hij de grondlegger voor het eerste verkiezingsprogramma van de ChristenUnie. Na vijf periodes als raadslid nam Jef dan toch afscheid van de Bunschotense politiek.

Maar hij nam geen afscheid van de ChristenUnie, want hij raakte al snel betrokken bij het werk van de Statenfractie in de Provincie Utrecht. Ook vanuit het Waterschap Vallei en Veluwe werd een beroep op Jef gedaan, wat ertoe leidde dat Jef zijn werkzaamheden bij de provincie beëindigde, lijsttrekker voor het Waterschap werd en later Algemeen Bestuurslid van het Waterschap.

In 2008 werd Jef raakte Jef weer betrokken bij de Bunschotense politiek doordat hij voorzitter werd van de lokale afdeling van de ChristenUnie, wat hij dus tot 2022 heeft gedaan.

Jef zette zich altijd met veel toewijding in voor de partij. Hij had, en heeft, een groot hart voor christelijke politiek en gaf daar veel tijd aan. Je dienstbaar opstellen, je inzetten voor je naaste is hem met de paplepel in gegoten en heeft hij altijd voorgeleefd. Daarbij was Jef al die jaren één brok vriendelijkheid waardoor hij vaak een verbindende rol had. De ChristenUnie en het GPV in Bunschoten hebben veel aan Jef te danken!

Tijdens de ALV werd al het werk van Jef voor de partij gememoreerd. Als herinnering kreeg hij o.a. van de afdeling een boek over de geschiedenis van Nederland met daarin een gekaligrafeerd inlegvel waarop alle functies van Jef voor de partij opgesomd staan.

Ook werd Jef bedankt door het Landelijk Bestuur van de ChristenUnie. Uit handen van Otto Oussoren (lid van het provinciaal bestuur)  kreeg Jef het Teken van Erkenning van de ChristenUnie overhandigd. Otto gaf aan het indrukwekkend te vinden om iemand te mogen bedanken met zo'n lange staat van dienst.

Afscheid Jef 1

Labels: , ,