Extra nieuwsbericht ChristenUnie Bunschoten: voordracht lijsttrekker

Voordracht lijsttrekker

Met grote blijdschap deelt het bestuur u mee dat zij Alma Broekmaat voordraagt als lijsttrekker van de ChristenUnie Bunschoten voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022!

De selectiecommissie bestaande uit Bert Koops (vz), Emmy van Twillert en Walter Koelewijn heeft dit advies gegeven aan het bestuur van de lokale ChristenUnie en het bestuur neemt dit advies van harte over. Alma Broekmaat (35) is sinds 2014 raadslid in Bunschoten en is de huidige fractievoorzitter.

Alma zet zich al jaren met veel enthousiasme in voor de ChristenUnie en heeft deze periode de fractie met veel gedrevenheid geleid. We zijn blij dat we met Alma een ervaren politica als lijsttrekker hebben gevonden en dat zij onze christelijk-sociale idealen ook de komende periode wil uitdragen in de raad. De ChristenUnie ziet het als haar taak het goede te zoeken voor Bunschoten en dat is met Alma in goede handen.

Alma kijkt uit naar de verkiezingen en de nieuwe raadsperiode: ‘De verkiezingen gaan over onze manier van samenleven in ons mooie dorp. Daarbij hebben we uitdagingen als we kijken naar het tekort aan woningen, de gevolgen van de coronacrisis en de stijgende zorgkosten. Bunschoten is een hecht dorp waarin mensen omzien naar elkaar. Maar jongeren, ouderen en mensen in een kwetsbare sociale of financiële positie hebben onze steun hard nodig. Door onze rol als oppositiepartij zien we nog duidelijker dat de lokale overheid de samenleving tot bloei kan laten komen door de kracht van de lokale gemeenschap te omarmen en drempels weg te nemen. Ik vind het een eer dat ik mij hiervoor mag blijven inzetten.’

Op donderdagavond 24 november wordt de ledenvergadering van de ChristenUnie Bunschoten gehouden waarop gestemd wordt over de voordracht van Alma, de rest van de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma. Wij nodigen u hiervoor van harte uit! De agenda en stukken van deze vergadering volgen in november en wij hopen jullie daar te ontmoeten.

Hartelijke groet namens het bestuur,

Jef Landman (voorzitter)

Reminder: vanavond input geven op verkiezingsprogramma

De voorbereidingen voor het verkiezingsprogramma zijn in volle gang! De programmacommissie is in gesprek met allerlei inwoners om tot een mooi en vernieuwend programma te komen.

Daarbij hebben we jouw input ook nodig! Heb je ideeën over de toekomst van ons dorp? Zijn er kansen die de gemeente moet grijpen of zijn er problemen die de lokale politiek echt moet oplossen? Laat het ons weten op de Inspiratiemeeting van 12 oktober. Tussen 19:30-20:30 uur kun je binnenlopen in de Zuiderzeezaal van de Mandemaaker en jouw idee aan ons meegeven.

Belangrijk om dit te doen, want het verkiezingsprogramma is van ons samen!