ChristenUnie bezoekt dagbesteding ’t Anker

werkbezoek_anker3.JPGvrijdag 18 januari 2019

Een aantal keren per jaar gaat de lokale ChristenUnie op werkbezoek bij plaatselijke bedrijven, verenigingen, of maatschappelijke instellingen. Een werkbezoek is één van de manieren waarop de partij voeding probeert te houden met de inwoners. Dit keer werd de fractie uitgenodigd door Aartine van de Lagemaat om langs te komen bij dagbestedingslocatie ’t Anker aan het Vogelpad.

De fractie bracht samen met wethouder Alice Kok (sociaal domein) een bezoek aan het enthousiaste team dat werkt op deze locatie, wat een onderdeel is van Sherpa.  Bij ’t Anker wordt voorzien in een zinvolle dagbesteding van cliënten die wonen op de Schoolstraat en Ongerweges in Bunschoten. De locatie bestaat uit twee lokalen met allerlei mooie voorzieningen om te werken en te ontspannen. Zo zijn er allerlei mogelijkheden om creatief bezig te zijn, maar is er ook genoeg ruimte voor rustigere activiteiten en buiten bezig zijn.

De begeleiders lieten vol trots alle faciliteiten zien en waren erg enthousiast over de mogelijkheden die er zijn en de interactie die zij hebben met de cliënten. Het was mooi om te horen dat de cliënten op zo’n kleine afstand van de locatie wonen, zodat zij weinig energie kwijt zijn aan het vervoer naar de locatie. Wel werd aangegeven dat er nog een tekort is aan vrijwilligers om mee te helpen bij wandelactiviteiten en dergelijke.

Naast de dagbesteding wordt de locatie op zaterdag ook gebruikt door De Boei voor jongeren die minder aansluiting hebben op hun middelbare school.  Dit laat zien hoe enthousiast het team is om deze locatie zo functioneel mogelijk in te zetten in ons dorp.

De ChristenUnie was blij verrast om te zien welke activiteiten er allemaal georganiseerd worden in ’t Anker en kijkt terug op een geslaagd werkbezoek!