Minister Slob in gesprek met docenten van Bunschoten

Alice en Ariedinsdag 13 februari 2018

Op uitnodiging van de ChristenUnie Bunschoten bezocht minister Slob de van Amerongenschool. Voor dit bezoek waren alle docenten uit het basisonderwijs uitgenodigd. Aanleiding van het bezoek was het nieuwe plan voor de huisvesting van de basisscholen in Bunschoten (IHP). Dit plan is onder leiding van wethouder Bert Koops in samenwerking met de scholen en ouders tot stand gekomen.

De ChristenUnie Bunschoten maakt zich hard voor een goed onderwijsklimaat voor de leerlingen. Want de toekomst van onze kinderen is erg belangrijk en daar hoort een gezond leerklimaat bij. Op dit moment zijn een aantal scholen echt aan vervanging toe of stijgt het leerlingenaantal zo hard dat het aantal te groot wordt voor een schoolgebouw. Daarom is er een nieuw huisvestingsplan opgesteld voor de komende veertig jaar. Dit plan kost veel geld, maar de ChristenUnie wil dit geld graag vrijmaken om goed onderwijs voor onze kinderen te kunnen waarborgen. Minister Slob sprak van een mooi initiatief waarin schoolverenigingen samenwerken in plaats van ieder voor zich bezig gaan.

Zo’n veertig docenten waren aanwezig om met de minister en de ChristenUnie in gesprek te gaan over het huisvestingsplan. Uiteraard nam de minister ook ruim de tijd om te spreken over de financiële tekorten en de hoge werkdruk in het onderwijs. De plannen dat er per school 50.000 euro extra beschikbaar komt voor ondersteuning waren net bekend en werden door de docenten met enthousiasme begroet. Hoewel ze aangaven dat dit nog niet voldoende was, is dit toch een eerste goede stap die de minister heeft gezet.

De ChristenUnie kijkt terug op een waardevol bezoek!