Vissenkunstwerk krijgt nieuwe plek bij Zorgcentrum De Haven

Alma Broekmaat
Door Alma Broekmaat op 14 maart 2022 om 12:49

Vissenkunstwerk krijgt nieuwe plek bij Zorgcentrum De Haven

Het eerste deel van het vissenkunstwerk is geplaatst bij Woon- en zorgcentrum De Haven

Het Vissenkunstwerk stond jarenlang op de rotonde bij de Oostelijke Randweg / Kleine Pol en was een begrip in Bunschoten. In 2020 kreeg de kunstenaar Stef Vedder plotseling het bericht van de gemeente dat het kunstwerk opgeruimd moest worden. De ChristenUnie ging op zoek naar een nieuwe plek voor het kunstwerk.

Het kunstwerk is zo’n tien jaar geleden op initiatief van Stef Vedder gemaakt samen met een aantal inwoners en bedrijven van Bunschoten en geplaatst op een rotonde langs de Oostelijke Randweg. In de volksmond kreeg de rotonde de naam ‘Vissenrotonde’.

Toen de kunstenaar plotseling de opdracht kreeg het kunstwerk te verwijderen, stuitte dat op veel weerstand bij de inwoners van Bunschoten. De ChristenUnie regelde daarop een nieuwe plek voor het kunstwerk bij Zorg- en Wooncentrum De Haven. Vanwege corona moest de plaatsing van het kunstwerk uitgesteld worden.

Zaterdag 12 maart werd het eerste deel van het kunstwerk geplaatst door Paul Sneep, directeur van Woon- en Zorgcentrum de Haven en Alma Broekmaat, lijsttrekker van de ChristenUnie Bunschoten. 'Dit kunstwerk is het symbool van historie, creativiteit en samenwerking in Bons dorp. Daarom vinden we het als ChristenUnie belangrijk dat dit kunstwerk behouden blijft en zijn we blij met de nieuwe plaats die we gevonden hebben', aldus Alma Broekmaat. Na het plaatsen van het kunstwerk kregen de aanwezige een bloementje aangeboden van de ChristenUnie.

Het tweede deel van het kunstwerk zal in maart 2022 geplaatst worden. Zo wordt dit kunstwerk na twee jaar weer in ere hersteld.

Labels: