Gert-Jan Segers bezoekt School met de Bijbel Eemdijk

Alma Broekmaat Carolien van der Goot
Door Alma Broekmaat, Carolien van der Goot op 26 januari 2022 om 19:56

Gert-Jan Segers bezoekt School met de Bijbel Eemdijk

Woensdagochtend werden de kinderen van de School met de Bijbel op Eemdijk verrast door een bezoek van Gert-Jan Segers, fractievoorzitter van de ChristenUnie. Hij begon de schooldag samen met alle leerlingen door het voorlezen van het boek ‘Maar eerst ving ik een monster’ wat hij na afloop overhandigde aan Hugo Koelewijn, directeur van de basisschool.

Het bezoek stond in het teken van de Nationale Voorleesdagen die vandaag starten. Het goed leren lezen is een belangrijk aandachtspunt van de ChristenUnie en voorlezen is daarbij een belangrijke factor.

Dat Gert-Jan Segers juist kwam voorlezen op de school op Eemdijk was om als ChristenUnie aandacht te vragen voor de uitbreiding van kleine kernen. Voor het voortbestaan van de basisschool is het belangrijk dat er huizen gebouwd worden op Eemdijk zodat jonge gezinnen in dit dorp kunnen gaan wonen. De ChristenUnie in Bunschoten maakt zich er hard voor om de komende periode te kunnen starten met deze uitbreiding om ook de school op Eemdijk levensvatbaar te houden. Lijsttrekker Alma Broekmaat: “Geweldig dat er ook vanuit de Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie oog is voor elkaar en het levensvatbaar houden van kleine kernen. Als partij hebben we de grote wens dat Eemdijk uitgebreid kan worden en daar zetten we ons met elkaar voor in.”

ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers: “Voor mij heeft deze dag alles te maken met iets doen voor komende generaties. Dat geldt zowel voor de kinderen, voor wie het ontwikkelen van basisvaardigheden, zoals lezen en schrijven, van het grootste belang zijn om hun talenten te kunnen ontplooien. Maar dat geldt ook voor een prachtig plaatsje als Eemdijk, bij mij om de hoek, dat ook een levendige plek met goede voorzieningen moet zijn en blijven voor jonge gezinnen nu en voor de komende generaties.”

Na het voorlezen gingen de kinderen met Segers in gesprek over zijn favoriete boek (Snuf de Hond van Piet Prins) en vertelden over hun fantasieën in hun dromen. Na afloop overhandigde de kinderen aan Segers een hart als bedankje voor zijn komst, iets wat hij zelf ook regelmatig haalt bij de bakker in Bunschoten.

Labels: