Alice Kok-van de Geest

Alice Kok-van de Geest is lijsttrekker voor de verkiezingen van 21 maart

Over Alice Kok-van de Geest

Mijn naam is Alice Kok- van de Geest, lijsttrekker voor de komende raadsverkiezingen en sinds 2014 lid van de gemeenteraad. Ik ben getrouwd met Tijmen Kok en samen kregen we twee dochters. Ook zij zijn inmiddels getrouwd en zo verwelkomden we twee (schoon)zonen en in april verwachten we ons eerste kleinkind.

Toen de kinderen naar school gingen, heb ik mijn zangstudie aan het conservatorium gedaan. Op dit moment zing ik als sopraan solistisch, in professionele koren en geef ik stemvorming en zanglessen aan kinderen, volwassenen en koren onder de naam Zangschool Alice.

Voordat ik aan het conservatorium zang ging studeren, heb ik zeven jaar bij de gemeente gewerkt. Ik deed daar allerlei taken die nu onder het sociaal domein vallen, zoals woningaanpassingen voor mensen met een handicap, het leerlingenvervoer naar het speciaal onderwijs en subsidie aanvragen voor cultuur. Daarom was het 4 jaar geleden, toen ik in de gemeenteraad kwam, logisch om plaats te nemen in de commissie samenleving.

In de afgelopen vier jaar hebben we meegewerkt aan diverse zaken die belangrijk zijn voor ons dorp. Zoals geld vrijmaken voor het behoud van de museumhaven, de huisvesting van onze scholen, een nieuwe aanbesteding van het leerlingenvervoer en veel nota’s die ervoor zorgen dat onze inwoners goede zorg en passend werk kunnen krijgen.

Daarnaast heb ik me ook ingezet om aandacht te vragen voor jonge gezinnen. Zij staan in deze tijd onder druk. Ik heb mij ingezet om verbinding te maken tussen verschillende instanties die er in ons dorp zijn, zoals de Boei, de verloskundigen en de GGD. Zij geven nu naast de medische zorg aan moeder en kind ook voorlichting aan onze jonge ouders over het hebben van een gezonde relatie. Dit is van groot belang voor vader, moeder en vooral van het kind. Onze kinderen zijn onze toekomst.

Als lijsttrekker ben ik God dankbaar dat we samen met de kandidaat- raadsleden onze talenten en kwaliteiten in willen zetten voor onze gemeente. Zij hebben allemaal Hart voor de gemeente Bunschoten-Spakenburg, Eemdijk en Zevenhuizen.